Body

Finnish Newsletters

Hengellilisen Voiman Salaisuus

David Wilkerson (1931-2011)

Sanoma tälle päivälle

Profeetta Jesaja lausui valituksen Israelille: ”Voi uppiniskaisia lapsia, sanoo Herra” (Jes. 30:1,englanninkielisessä käännöksessä uppiniskaisia on kapinallisia). Hebreankielinen sana, jota Jesaja käyttää ”kapinallisesta” tässä jakeessa, tarkoittaa luopumista, uppiniskaisuutta, kääntymistä pois. Mistä, tarkalleen, Jumalan kansa oli kääntymässä pois? Ja mikä aiheutti heidän luopumisensa?

Palaaminen kilvoitteluun

David Wilkerson

Paavali sanoi: "Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään." (1Tim. 6:12.)

Julistustyönsä loppuvaiheessa apostoli pystyi kerskaamaan: "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt." (2.Tim. 4:7.)

Heinäsirkkojen päivä

Ilmestyskirjan luvussa 8, me luemme seitsemän enkelin puhaltavan pasuunoihin. Nämä mahtavat torvien puhallukset varoittavat kaikkea ihmiskuntaa pelottavista maan päälle tulevista onnettomuuksista.

Ensimmäiset neljä puhallusta varoittavat uskomattomasta saastutuksesta, joka myrkyttää puut, ruohon, joet ja meret, kuten myös ilman. Vedet tulevat katkeraksi ja taivaat pimenevät maan kolmasosan yllä.

Elian viitta

Toisen kuningasten kirjan toinen luku pitää sisällään yhden koko Vanhan testamentin vaikuttavimmista kohdista. Tämä luku kertoo ihmeellisen kertomuksen iäkkäästä profeetta Eliasta ja hänen palvelijastaan Elisasta. Kun alamme lukea tuota kertomusta, Jumala on ilmoittanut Elialle, että hänen palvelutehtävänsä maan päällä on ohi. Nyt hänen on ylitettävä Jordan ja mentävä erääseen tiettyyn paikkaan, josta taivaalliset vaunut ottavat hänet kyytiin ja vievät hänet kirkkauteen.

Nuhteettoman elämän voima

"Te olette meidän todistajamme, ja Jumala, kuinka pyhät ja oikeamieliset ja nuhteettomat me olimme teitä kohtaan, jotka uskotte." (1.Tess. 2:10.)

Melkoisen vahva lausunto - kutsua Jumala todistamaan ihmisten pyhyyttä! Mutta Paavali kehui silmää räpäyttämättä tessalonikalaisille uskoville: "Minä ja minun työtoverini elimme nuhteettomasti teidän ja Jumalan edessä. Meidän toimintamme oli vanhurskasta ja puhdasta. Jumala todistaa meidän pyhän käytöksemme - ja myös te todistatte sen. Te näitte, että me vaelsimme pyhästi ja nuhteettomasti Jumalan ja ihmisten edessä!"

Meidän hirviöidemme Jumala

Ennenkuin alamme puhua kärsimyksistä ja koettelemuksista, niin meidän on katsottava ensin kaikkein vaivatuinta, alakuloisinta, epätoivoisinta uskovaa. Mies, josta puhun, oli vanhurskas, uskollinen, Jumalaa rakastava palvelija, joka oli vihkinyt elämänsä rukoukseen ja palvontaan. Mutta kun suru ja vaikeudet saivat yliotteen hänen elämässään, sama mies alkoi kuulostaa ateistilta.